Extra bericht: FSFE NL meeting

Mark Lamers mark at marklamers.nl
Sun Nov 28 15:18:10 CET 2010

On Sun, Nov 28, 2010 at 02:49:31PM +0100, Jelle Hermsen wrote:

> Reken maar niet op de 28e, want mijn kind wordt ook in januari verwacht.
> Wel zou ik natuurlijk erg graag willen meedenken over de agenda.

   Begrijp ik goed dat in het geval van een afspraak op de 28e jij er niet bij
   kan zijn maar wel over de agenda mee wilt denken?

 De ANBI verklaring is nodig voor aftrek van giften/contributies aan de fsfe?
 Want dan ga ik de heren en dames in Duitsland erbij betrekken om de juiste
 info te regelen.

> Perfect. Erg nuttig om een spoc te hebben :). We moeten aan de volgende
> punten voldoen

  Ik heb heel kleine oortjes hoor :)

> [...]
>
> Ik denk dat zodra we de anbi geregeld hebben, we maar wat media op
> moeten gaan zoeken. Met een beetje geluk kunnen we wel een stuk
> geplaatst krijgen in de Linux Magazine (of iig een kortje), want zij
> zijn vast gecharmeerd van wat we doen en ik zag dat ze tegenwoordig ook
> een aparte sectie hebben voor verenigingsnieuws (met in het nummer van
> november ruimte voor NLUUG).
> Mijn vrouw is journalist, dus zij wil vast helpen om het een beetje

  Prima ideeen, ik heb Jeroen Baten (linux lobbyist) als collega die kunnen we
  ook wel een beetje misbruiken denk ik.
  Ik stel voor om een ander draadje te starten waarin we suggesties gaan doen
  over inzet, organisatie etc.

> [...]
> organisaties waarmee we veel gemeen hebben (oa bits of freedom,
> vrijschrift, nederland open in verbinding, nluug, nlgg, osbc, d-bug).
> Daarnaast heeft GroenLinks een werkgroep ICT die ook sterk gericht is op
> FLOSS. Het lijkt me natuurlijk belangrijk om politiek geen al te sterke
> kleur te krijgen, maar het kan wel zinnig zijn om tezijnertijd te
> proberen een luisterend oor te krijgen bij bepaalde politici. Ik weet
> dat er al een aantal mensen in Nederland druk zijn met dit politieke
> aspect, maar ik denk dat juist ons Europees oormerk hierin van pas kan

  Dat is al een leuk discussie punt, een beetje opportune houding kan een lobby
  organisatie niet veel kwijt. Zolang we ons niet in andere politieke discussie
  mengen als FSFE/Fellows zie ik niet zoveel problemen.

> Hip, je afgekorte naam is een functionele programmeertaal: http://en.wikipedia.org/wiki/ML_%28programming_language%29 :).
  Grappig