Extra bericht: FSFE NL meeting

Jelle Hermsen jelle at fsfe.org
Sun Nov 28 14:49:31 CET 2010

>     Ik heb wat geschoven in mijn Agenda tot ik een groen balkje kon maken :)
>     Het zou gaan om vrijdag 28 januari 2011.

Reken maar niet op de 28e, want mijn kind wordt ook in januari verwacht.
Wel zou ik natuurlijk erg graag willen meedenken over de agenda.

>     Ik heb al een onderwerp gezien betreffende de belastingdienst.
>     Ik wil wel achter info aangaan wat dit betreft.

Perfect. Erg nuttig om een spoc te hebben :). We moeten aan de volgende
punten voldoen
( http://www.belastingdienst.nl/variabel/niet_commerciele_organisaties/niet_commerciele_organisaties-03.html#P32_2014 ) dus daar zullen we alle info voor moeten hebben. Ik ben met name benieuwd naar de commerciële activiteiten, want met het oog op het consultancy-werk dat de FSFE ook aanbiedt ( http://www.fsfe.org/projects/ftf/education.en.html ) moet dat niet te veel zijn. De resultaten worden echter goed besteed, dus dat zal waarschijnlijk niet zo'n probleem worden.

Ik denk dat zodra we de anbi geregeld hebben, we maar wat media op
moeten gaan zoeken. Met een beetje geluk kunnen we wel een stuk
geplaatst krijgen in de Linux Magazine (of iig een kortje), want zij
zijn vast gecharmeerd van wat we doen en ik zag dat ze tegenwoordig ook
een aparte sectie hebben voor verenigingsnieuws (met in het nummer van
november ruimte voor NLUUG).
Mijn vrouw is journalist, dus zij wil vast helpen om het een beetje
vloeiend te laten lopen :).

Daarnaast ken ik de webmaster van Websonic.nl. Vrije software staat daar
geheel en al niet centraal, maar aangezien hij wel veel bezoekers heeft,
kunnen we zo wel veel aandacht krijgen onder mensen die we anders niet
bereiken.

Verder lijkt het me zinnig om contacten op te bouwen met ander
organisaties waarmee we veel gemeen hebben (oa bits of freedom,
vrijschrift, nederland open in verbinding, nluug, nlgg, osbc, d-bug).
Daarnaast heeft GroenLinks een werkgroep ICT die ook sterk gericht is op
FLOSS. Het lijkt me natuurlijk belangrijk om politiek geen al te sterke
kleur te krijgen, maar het kan wel zinnig zijn om tezijnertijd te
proberen een luisterend oor te krijgen bij bepaalde politici. Ik weet
dat er al een aantal mensen in Nederland druk zijn met dit politieke
aspect, maar ik denk dat juist ons Europees oormerk hierin van pas kan
komen.

>     \\ML
Hip, je afgekorte naam is een functionele programmeertaal: http://en.wikipedia.org/wiki/ML_%28programming_language%29 :).

Groeten,