[FSFE-PL] FSFE a polski PIT

Artur Iwicki iwicki.artur at fsfe.org
Sat Mar 31 14:47:33 CEST 2018

Hejka.

Rozliczałem sobie dzisiaj PIT i tak mnie tknęło, by sprawdzić, jak
wyglądają przepisy odnośnie darowizn na organizacje poza Polską.
Z tego co znalazłem z internetach, sprawa wygląda tak, że można sobie
odliczyć od dochodu darozwiznę na organizację w EU albo EEA, pod
warunkiem, że dostarczy ona zaświadczenie, że na dzień przekazania
darowizny jej działalność spełniała założenia, o których mowa w
(artykuł, ustęp) ustawy o działalności pożytku publicznego.

Erik mówił mi, że FSFE jak na razie nie ma zbyt dużo członków w Polsce,
ale uważam, że mimo wszystko można by poruszyć ten temat z ichnią
działką prawną - choćby mieli to sobie zaklasyfikować jako "low
priority". Myślę, że może być trochę osób, które są niezdecydowane nt.
tego, czy dokonać donacji; brak możliwości odbicia sobie donacji od
dochodu może być dla nich dość poważnym straszakiem. Podatek dochodowy
mamy na poziomie 18% (no chyba, że ktoś wchodzi drugi próg podatkowy),
więc chyba możemy się zgodzić, że odchudzić portfel o 82 ojro, zamiast
100 ojro, to jednak jest trochę różnica.

Pozdrawiam,
A.I.