<div dir="ltr"><div>Hello,</div><div><br></div><div>2017-11-20 16:37 GMT+02:00 Carmen Bianca Bakker <span dir="ltr"><<a href="mailto:carmenbianca@fsfe.org" target="_blank">carmenbianca@fsfe.org</a>></span>:<br></div><div class="gmail_extra"><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-width:1px;border-left-style:solid"><span>
<br>
</span>That's quite short for a workshop.  What will they be doing, and how<br>
many of them will attend?<br>
<span><br></span></blockquote><div><br></div><div>It will be a workshop for a small group - not more than 12.</div><div> </div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-width:1px;border-left-style:solid"><span>

</span>The angle of using Free Software as a self-study tool is good :) I am<br>
not quite sure how you could fit a proper explanation of Free Software<br>
into that hour and also use it to teach them about software engineering,<br>
though.  I feel like it might be a disservice to either topic if one impeded too much on the time of the other.<br>
<br></blockquote><div><br></div><div>Yes. I think that I just need to stress on ability to get access to the FOSS source code and play with it.  And supply them with a proper links for the further reading. </div><div>And as it will not be my only visit to this school, they will always have an opportunity to talk with me directly.</div><div><br></div><div>An objective of this session is to really introduce the profession to them. So, that the teens who are interested could continue with further, more in-depth questions and activities.</div><div>By the way, are you aware about any FOSS-specific communities, projects, initiatives which can be not only interesting for this age group but to which the teens can contribute?</div><div><br></div><div>I thought about drone-related projects but it might be too complicated for the real beginners...</div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-width:1px;border-left-style:solid">
<br>
- Liking video games is NOT a valid reason to study software<br>
  engineering, and being a video game developer is a stressful,<br>
  oversaturated, underpaid job.<br>
<br>
- You do not need to be good at maths to be a decent software engineer.<br>
  Being able to communicate (write) clearly and unambiguously is a much<br>
  better asset for a software engineer, as this is exactly what coding<br>
  is.  If you can write an accurate tutorial that describes how to boil<br>
  an egg that includes all the steps required (even the often-overlooked<br>
  ones!) in such a way that anybody can understand it effortlessly, and<br>
  can follow those steps without having to do any additional thinking of<br>
  their own, then you possess THE vital skill for programming.<br>
<br></blockquote><div><br></div><div>Very good points, thank you!</div><div> </div><div>-- <br></div></div><div class="gmail_signature" data-smartmail="gmail_signature"><div dir="ltr">WBR & WBW, Vitaly</div></div>
</div></div>