<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=windows-1252"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Hi,<br>
    <br>
    There is an ongoing debate in France about the official partnership
    between the Ministry<br>
    of Education and Microsoft (French only sorry) :<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.numerama.com/politique/141873-recours-et-menace-de-plainte-apres-laccord-entre-microsoft-et-leducation-nationale.html">http://www.numerama.com/politique/141873-recours-et-menace-de-plainte-apres-laccord-entre-microsoft-et-leducation-nationale.html</a><br>
    <br>
    Btw, if schools & universities programs were to be driven by
    "industry standards"<br>
    only, we could also replace useless History or Literature courses by
    an Offshore Finance<br>
    class ("everybody's doing it, so let's teach the kids what will be
    useful to succeed<br>
    in business") ;) #panamapapers<br>
    <br>
    Have a nice day,<br>
    <br>
    Lancelot<br>
    <br>
    <br>
    Le 07/04/2016 23:48, Timothy Pearson a écrit :<br>
    <blockquote type="cite">On 04/07/2016 03:37 PM, Paul Boddie wrote:<br>
      <snip><br>
      <br>
      > As soon as you have to make time for such unexpected extra
      tuition, that two-<br>
      > day course starts to feel really short. Indeed, I started to
      understand why <br>
      > universities sometimes complain about the skills of new
      students, although in <br>
      > this case it was a university dealing with its own students.<br>
      <br>
      Yeah, this is where the one-size-fits-all education model really
      breaks<br>
      down.  Students on a more technical track are going to require
      exposure<br>
      to devices and software beyond the "industry standard" for users,
      and<br>
      any attempt to enforce the user-only model through primary
      education<br>
      only shifts the burden to the secondary educational institutions.<br>
      <br>
      The real issue becomes getting the educational authorities to
      understand<br>
      that additional technical education of a minority of the student<br>
      population is required.  This is further hindered by the fact that<br>
      governmental bodies are generally comprised of non-technical
      people who<br>
      are primarily catering to non-technical constituents -- it is
      often<br>
      easier to ignore the shift of burden for such a small minority
      than to<br>
      actually address the issue at hand.<br>
      <br>
      Just my $0.02. :-)<br>
      <br>
    </blockquote>
    <span style="white-space: pre;">> _______________________________________________
> Discussion mailing list
> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Discussion@fsfeurope.org">Discussion@fsfeurope.org</a>
> <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://mail.fsfeurope.org/mailman/listinfo/discussion">https://mail.fsfeurope.org/mailman/listinfo/discussion</a>
></span><br>
    <br>
    -- <br>
    Lancelot PECQUET - <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lancelot.pecquet.org">http://lancelot.pecquet.org</a> - @LancelotPecquet
    <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="http://twitter.com/LancelotPecquet"><http://twitter.com/LancelotPecquet></a><br>
    <br>
  </body>
</html>