<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=windows-1252"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Hi <br>
    <br>
    I'll not burden you with my personal opinions, then. :-)<br>
    <br>
    Ten years ago, the South African government issued an excellent
    strategy document, "Free/Libre and Open Source Software and Open
    Standards in South Africa: A Critical Issue for Addressing the
    Digital Divide", available at
    <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.prodefinity.de/docs/floss_v2_6_9.pdf">http://www.prodefinity.de/docs/floss_v2_6_9.pdf</a>.<br>
    <br>
    I addresses the public policy issues rather well, I think! And
    contains some rather compelling thought experiments/case studies as
    well:<br>
    <br>
    "<br>
    <p><strong>FUNEKA’S AWAKENING</strong></p>
    <p>Funeka is a schoolteacher with a mission: to give her dusty,
      rural school the very best. She launches a campaign to build a
      computer lab and approaches various businesses for help. To her
      delight, one company donates 20 computers that are being replaced,
      but the company will keep all their software licenses for their
      new machines. She also has to find her own educational<br>
      software.</p>
    <p>Delight turns to horror when she discovers that it will cost many
      thousands of Rand for software licenses, including licensing the
      educational software the dealer tells her she needs. To make
      matters worse, casual inspection reveals that the content is
      geared to American schools, using unfamiliar baseball metaphors
      and the like.</p>
    <p>Meantime, Funeka’s students have been doing some legwork of their
      own. They have contacted a young IT company that has offered to
      network the computers and connect them to the Internet. When the
      company’s network guru calls by and finds computers with no
      software, she installs Linux and associated free software on all
      of them, sets up the network and Internet connection and even
      gives the students a preliminary driving lesson on using the
      software and surfing the Internet.</p>
    <p>While Funeka agonises over raising a software budget, the
      students spend many days probing, exploring and discovering new
      things. Within a short time they have learned to do creative
      projects by searching the Internet and sending email around the
      world for facts they can’ find in the tiny school library. Using
      tools and examples from other Web sites, they soon start designing
      their own school Web site and developing content like a Web-based
      newspaper covering school and local community issues.</p>
    <p>When she learns of all this, Funeka is amazed at the creativity
      of her students, and decides that her original idea of what
      computers should do is completely wrong. She had thought of the
      computer as just another passive medium of instruction. Funeka
      quickly adapts to this awakening, and promptly arranges a session
      on the Internet – given by her students to members of staff. They
      are all amazed that all this has happened without the school
      having to pay a cent in software licenses.</p>
    <p>They also heartily approve when the students explain their plans
      to design a community resource for guided access to government Web
      sites. The one concern the students have is that they are often
      unable to read files downloaded from government sites. The
      problematic files are in a format that requires proprietary
      software to read."<br>
    </p>
    <p>Anyway, I apologize if you already knew that report. :-)<br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">On 12/30/2014 09:30 PM, Torsten Bronger
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:87egrg6fsv.fsf@physik.rwth-aachen.de"
      type="cite">
      <pre wrap="">Hi!

I work in a government-funded research facility.  Over the past 6
years, we created in-house software for managing our research data.
I was the primary responsible person for this project.  Now, I'd
like to see it being converted into an open-source project.  GPL,
GitHub, etc.

My boss does not rule it out straight away.  But he likes to be
convinced that it is a good move.  He has only little idea about
open-source software, licences and the like.  By the way, we have no
other "business plan" with this software.

My question is: Is there any material (slides, web pages, books,
case studies, peer-reviewed articles) that help with promoting
converting to an open-source model?  Could you point me to it?

(I raised this question on a German FSF mailing list a couple of
months ago but the responses did only contain personal opinions.
While I agree with all of it, it does not help me.)

Regards,
Torsten Bronger.

</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>